ارتباطات

پلان

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۵۶ ب.ظ

1:عنوان:الودگی هوا                                          مقدمه                                                                                                                                             بخش 1:این آلودگی هواست که طبیعت زیبا را در خود گم می‌کند و زندگی سالم را نه تنها از انسان‌ها بلکه از تمام موجودات سلب می‌کند

هر ماده‌ای که وارد هوا شود ، خواص فیزیکی ، شیمیایی و زیستی آن را تغییر می‌دهد و به چنین هوای تغییر یافته ،هوای آلوده گویند     

بخش 2:

  • عوامل طبیعی: فوران‌های شدید آتشفشان ، وزش توفان ، بادهای شدید و … ، گازها و ذراتی را وارد هوا می‌کنند و سبب آلودگی آن می‌شوند.

  • فعالیت انسان: کارخانجات صنعتی ، کشاورزی ، شهرسازی ، وسایل گرمازا ، نیروگاهها ، وسایل نقلیه و ... ، از عوامل آلوده کننده هوا هستند. 

  • نتیجه گیری:                                   فهرست منابع:

 

 

2.عنوان: فواید درختکاری

مقدمه:

بخش اول:درخت یکی از نعمت های الهی است که  از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است به دلیل نقش حیاتی که در زندگی تمامی موجودات زنده، به ویژه انسان ها دارددر اسلام نیز مورد توجه خاص قرار گرفته است؛ چرا که درخت نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی، و مظهر زندگی، و باعث لطافت هوا و موجب آسایش و رفاه انسان و صفا و پاکی طبیعت است.

بخش ذوم:درختان نبض زمین هستند و مایه حیات انسان و حیوان و حتی بعضی از گیاهان، زیرا درختان با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اکسیژن که یکی از اساسی ترین نیازهای حیات انسان و حیوان است، باعث دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می شوند. کمبود درختان و تخریب و نابودی جنگل ها به ویژه در این عصر دود و زندگی ماشینی، موجب انقراض نسل انسان و حیوان خواهد شد


    نتیجه گیری:                              فهرست منابع:  



3.عنوان:مزایاو معایب لوازم ارایشی


مقدمه:

بخش اول:

در اواسط دهه 1970 میلادی سانفرانسیسکو شاهد وقوع یک انقلاب در زمینه تولید لوازم آرایشی بود. سازندگان این مواد که با نام مواد آرایشی معدنی به بازار عرضه شد، ادعا می‌کردند در ساخت این لوازم آرایشی از مواد ریز و طبیعی معدنی بر‌گرفته از زمین استفاده شده و هیچ نوع مواد شیمیایی، رنگ و مواد نگهدارنده در آنها به کار نرفته است.
فرمولاسیون مواد آرایشی معدنی عموما در 2 دسته بزرگ قرار می‌گیرند: آنهایی که سعی شده تا حد ممکن در ساختشان از مواد مصنوعی استفاده نشود و تقریبا به‌طور خالص طبیعی هستند و دسته دوم آنهایی که مواد شیمیایی مثل نگهدارنده‌ها و رنگها در آنها به‌کار رفته است .توصیه متخصصان آن است که در موقع خرید به برچسب و درصد اجزا به‌کار رفته در آنها توجه کنید و نگذارید عناوینی مثل «تماما طبیعی» یا «100 درصد ترکیبات معدنی» شما را فریب دهد.

لوازم آرایشی تولید شده از مواد معدنی، مانند لوازم آرایشی معمولی موادی مانند نفت نیستند و از مواد معدنی طبیعی تولید شده اند که برای سلامت پوست شما بهتر می باشند. استفاده از این مواد به طبیعی تر دیده شدن آرایش بر روی پوست شما کمک می کند و مزایای اصلی آن به شرح زیر می باشد:

 

1-در برابر اشعه یو وی، از پوست محافظت می کنند:
مواد آرایش معدنی دارای خواص ضد التهابی است و از پوست شما در برابر اشعه یو وی و ضررهای نور خورشید حفاظت می کند. همچنین مانع نفوذ گردو غبار و رادیکال های آزاد در پوست می شوند.

2-نرمی و لطافت ماندگاری در پوست ایجاد می کنند:
مواد آرایشی معدنی، هیچ گاه منافذ پوست شما را مسدود نمی کنند و برخلاف دیگر محصولات آرایشی که فقط نقش پوشانندگی نواحی آسیب دیده پوست را دارند، به مرور زمان باعث بهبود آسیب های موجود بر روی پوست شما می شوند. این مواد آرایشی برای نرمی پوست های زبر و خشک بسیار موثرند

بخش دوم:

 

با خطرناک ترین محصولات آرایشی آشنا شوید: ریمل، خط چشم، کرم پودر، رژ لب و...

 

باید بدانید این دو ماده آرایشی یعنی ریمل و خط چشم، دشمنان شماره یک سلامت چشم‌ها محسوب می‌شوند؛ زیرا در ترکیب بسیاری از آنها جیوه و قطران زغال سنگ به کار رفته که اولی مسموم‌کننده سیستم اعصاب و دومی سرطان‌زاست. در عین حال، بسیاری از ریمل‌ها و خط چشم‌های موجود در بازار، حاوی مواد آلرژی‌زا و تحریک‌کننده پوست هستند. بنابراین توصیه می‌شود هنگام خرید لوازم آرایش، حتما از استاندارد و غیرتقلبی بودن آنها مطمئن شوید و به برچسب وزارت بهداشت روی آنها توجه کنید.

کرم‌پودر یک جلای مات و یک پوشش کنترل‌شده روی پوست ایجاد می‌کند و کاری می‌کند که پوست شما زیباتر به نظر برسد و لکه‌ها و کبودی دور چشم را به خوبی می‌پوشاند با وجود این مزیت بزرگ، نمی‌توان از معایب این محصول آرایشی نیز به راحتی گذشت؛ چرا که استفاده مداوم از کرم‌های آرایشی موجب بسته‌شدن منافذ پوستی و عدم اکسیژن‌رسانی و آب‌رسانی به پوست می‌شود و بروز آکنه و بی‌طراوت شدن پوست از جمله مشکلات شایع استفاده از این محصولات آرایشی است. در عین حال، مصرف پنکک و کرم‌های گریم را نیز به حداقل کاهش دهید زیرا این مواد آرایشی سنگین، از تنفس پوست جلوگیری می‌کنند و باعث بروز مشکلات پوستی می‌شوند و پوستی بیمار را برای شما به ارمغان می‌آورند


نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:


 4.عنوان:فواید ورزش 

 مقدمه:

بخش اول:بدن انسان برخلاف ماشین یا هر وسیله دیگر که بر اثر کار و فعالیت مستهلک مى گردد، با کار جان گرفته و توانایى بیشترى کسب مى نماید. در زمانهاى گذشته ، حرکت و تمرین هاى بدنى ، بخشى از کار روزانه فرد به شمار مى رفت ، اما امروزه بر اثر پیشرفت تکنولوژى و ماشین ، باید بیشتر از گذشته در جستجوى حرکت بود، و هر فرد بایستى آن را در برنامه روزانه خود بگنجاند.

بخش دوم:

ورزش به دستگاه هاضمه به دو طریق کمک مى کنند:

 به علت پى آمد نیاز بدن به غذا، اشتها را افزایش مى دهند، حرکت اندامهاى هاضمه تسریع مى شود و حرکات دودى شکل معده - که موجب هضم غذا مى گردد - سریعتر و راحت تر صورت مى گیرد.

تمرین هاى ورزشى ، عمل تخلیه را بهبود و از یبوست پیشگیرى مى کند. حرکات دودى شکل افزایش مى یابد و در نتیجه ، روند ترشحات بدن کارآمدتر تنظیم مى شوند. به طور کلى افرادى که فعالیتهاى جسمانى بیشترى دارند، کمتر از افراد کم حرکت ، به بیمارى سنگ کلیه و اختلالات مشابه به آن مبتلا مى شوند


 نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

5.عنوان:تاثیر تکنولوژی بر انسان

 

مقدمه:

 

بخش اول:در طول تاریخ انسان ها برای رسیدن به کمال در جستجوی دانش و معرفت بوده اند. از این رو فناوری در همه زمینه های علمی و معرفتی به وجود آمد که سبب رفاه و شکوفایی زندگی انسان در زمینه های گوناگون گردد.تکنولوژی از این جهت که باعث افزایش سطح رفاه، بالا رفتن میزان سرعت در کارها و افزایش سلامت و امید به زندگی شده، خوب و به دلیل برخی اثرات ناخواسته و غیر قابل کنترل آن نامطلوب است.

بخش دوم: اگر تکنولوژی بدون فرهنگ و آموزش صحیحِ مصرف و بهره برداری آن وارد کشوری شود، خود به خود مورد سوء استفاده قرار می گیرد و اگر هم این اتفاق نیفتد حداقل تا استفاده صحیح و پی بردن به امکاناتش زمان و هزینه زیادی صرف خواهد شد.

 نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

 6.عنوان:تاثیر دخانیات بر سلامت

مقدمه:

بخش اول:ماده شیمیایی روان‌گردان (psychoactive) اصلی موجود در سیگار، اعتیاد آور است. مصرف نیکوتین بزرگترین عامل منفرد قابل پیشگیری مرگ و میر در سطح جهان است.نیکوتین به وسیله سیگار کشیدن به درون ریه‌ها وارد می‌شود و در عرض مدت ۶ ثانیه به مغز می‌رسد.سیگار کشیدن بیشتر از همه منجر به بیماریهای قلبی، کبدی و ریوی است.

بخش دوم:استعمال دخانیات سالانه عامل ۲۲ درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از سرطان (حدود ۱٫۷ میلیون نفر) در جهان است که تقریبا یک میلیون نفر از این قربانیان بر اثر ابتلا به سرطان ریه ناشی از مصرف سیگار می‌میرند.


  نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

 7.عنوان:عوامل موثر بر چاقی

مقدمه:

بخش اول:

١  - مصرف غذایی زیاد بیش از نیاز بدن

٢  - مصرف زیاد الکل

٣  - روش زندگی خانه نشینی و بی تحرکی

 کی از عوامل موثر در ابتلاء به چاقی جنسیت است. در زنان، چاقی شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد، زیرا درصد چربی در بدن زنان بیش از مردان است(مردان عضله بیشتری در بدن خود دارند) و مدت زمان بیشتری جهت کاهش وزن زنان و رسیدن آنان به وزن طبیعی لازم است و این امر می تواند دلیلی برای یأس آنها در اصلاح وزن اضافی و رسیدن به وزن طبیعی باشد.

بخش دوم:رخورداری از رژیم غذایی سالم نقش بسزایی درارتقائ سطح سلامت روان افراد دارد. به گفته پژوهشگران کاهش مصرف مواد غذایی محرک مانند شکر ,کافئین , الکل و شکلات و افزایش مصرف برخی موادغذایی مانندمیوه هاوسبزیجات تازه,ماهی حاوی روغن فراوان و آب سبب ارتقائ سلامت روان و بهبود اختلالات خلقی افراد می شود.

 نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

8.عنوان:تاثیر تراقیک بر اعصاب

مقدمه

بخش اول:تحقیقات نشان می‌دهد تنفس به‌مدت 30دقیقه در هوای آلوده ناشی از ترافیک شهری، باعث تغییر در جریان الکتریسیته در مناطقی از  مغز که با رفتار تصمیم‌گیری‌ و استرس‌ها در ارتباط است، می‌شود.مناطق هیپوتالاموس، هیپوکامپ، آمیگدال و نواحی پروفرونتال بیشترین مناطقی هستند که در فرایند تصمیم‌گیری و مقابله با استرس دخیل هستند.

بخش دوم:

حضور 90روزه در ترافیک

تحقیقات در هلند نشان داد که حضور 90 روزه در شهرهای پرترافیک و آلوده باعث تغییراتی در ژن‌های افراد مسن می‌شود. آلودگی هوا در فضای متراکم خودروهای روشن پشت ترافیک تشدید می‌شود  و  تأثیر منفی روی رشد طبیعی مغز، ایجاد اختلال در بارداری و بروز اوتیسم در نوزادان و کودکان و ایجاد مشکلات رفتاری می‌شود.

تسهیل در پیری

حضور در ترافیک علاوه بر اینکه روح و روان فرد را فرسوده می‌کند باعث تسهیل در پیری از نظر مغزی می‌شود. در واقع سلول‌های مغز با حضور طولانی مدت در هوای آلوده دچار پیری می‌شوند


نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 9.عنوان:تاثیربازیهای کامپیوتری بر کودکان

 مقدمه:


بخش اول:بازی‌های رایانه‌ای بچه‌ها را با کامپیوتر و فناوریاطلاعات آشنا می‌کنندامروزه عدم آشنایی با کامپیوتر و کاربردهای آن، حتی به نوعی کم‌سوادی تشبیهمی‌شود. پس، از این منظر، بازی‌های کامپیوتری برای برداشتن گام‌های نخست کودکانبه‌منظور آشنایی با این فناوری، قابل توجه و تأمل هستنداین نوع یادگیری، به دلیل علاقه بچه‌ها به بازی، از بهترین شیوه‌های آموزشیمحسوب می‌شود.

بخش دوم:انزوا و تنهایی کودکان و ترویج رفتارهای خشن و ارائه شخصیتی ضعیف ‌از زنان وآمیختگی خیال و واقعیت و آسیب های درسی از تاثیرات منفی کامپیوتر میباشد.



نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

 

10.عنوان:تاثیر لباس بر شخصیت

مقدمه:

بخش اول:لباس دست کم پاسخگوی سه نیاز آدمی است؛ یکی این که او را از سرما و گرما حفظ می‏کند، دیگر این که در جهت حفظ عفت و شرم به او کمک می‏کند و سوم این که به او آراستگی و زیبایی و وقار می‏بخشد. در هر جامعه‏ای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان، علاوه بر آن که تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی و اقلیمی آن جامعه است، تابع جهان‏بینی و ارزش‏های حاکم بر فرهنگ آن جامعه نیز می‏باشد.

بخش دوم:رو شدن با ارباب رجوع یا افراد جدید در شرکت این مسئله را رعایت کنید.
ظاهر خوب پیام دیگری نیز در خود دارد. خوب لباس پوشیدن در محل کار به دیگران این تفکر را می دهد که شما همانطور که در لباس پوشیدنتان دقیق هستید، در کار نیز منظم و دقیق هستید. از زیورآلات نیز زیاد استفاده نکنید. یک ساعت و حلقه کفایت می کند.


نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

11.عنوان:مزایا و معایب ماهواره

مقدمه:

بخش اول:شبکه های ماهواره  را مجموعا به موضوعات زیر می توان تقسیم کرد شبکه هایی با برنامه های: سیاسی، خانوادگی، علمی، مذهبی، پورنو و سکسی، سرگرمی، اقتصادی و ورزشی.

مزایای ماهواره مانند:آشنایی با فرهنگ های مختلف  و نظرات دیگران.

 گسترده شدن اطلاعات و اخبار بینندگان.

بخش دوم:معایب و آسیب های ماهواره:فرد گرائی .لذت گرائی.مصرف گرائی.آزاد و بی قید بودن.

استفاده از برنامه های ماهواره نیاز به فرهنگ سازی دارد که بدون آن درصد آسیب های آن بالا رفته و گاها غیر قابل مدیریت می شود.


 

نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

12.عنوان:استفاده ازموبایل دردوران بارداری

مقدمه:

بخش اول:مطالعات اخیر نشان داده است که فرزند زنانی که در دوران بارداری از تلفن همراه استفاده می کنند تا 80 درصد در معرض مشکلات رفتاری قرار دارند.گزارش های پزشکی حاکی از آن است که امواج تلفن همراه روی ضربان قلب جنین پیش از تولد و پس از آن تاثیر می گذارد.

بخش دوم:مادرانی که از تلفن همراه استفاده می کنند فرزندان خود را تا 54 درصد دچار مشکلات ارتباطات اجتماعی و اختلالات روحی و روانی قرار می دهندو استفاده از تلفن همراه پیش از 7 سالگی نیز در کودکان مشکلات رفتاری به وجود می آورد.

 

نتیجه گیری:                                            فهرست منابع:

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۶
مهزیار قوتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی